Followers

Monday, May 23, 2011

SENYUM...


SAPE HEBAT
Man : Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
Ali : Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk. 
Man : Wow! Bapa kau keja apa?
Ali : Tukang gunting rambut.

KELAS B.I (BAHASA INGGERIS)
Ayah : Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah? 
Anak : Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyak sgt kat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adik jer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan. 

SUDU
Doktor : Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit : Eh! tak boleh la doktor.
Doktor : Kenapa?
Pesakit : Rumah saya ada dua sudu jer.

MAYAT
Cikgu : Hasan, sambungkan 2 ayat ini menjadi satu. 'Ali menaiki 
basikal ke sekolah. Ali ternampak mayat.'

Hasan : Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah.

TIRU
Cikgu : Encik, anak awak didapati meniru Ali dalam exam.
Bapa : Apa bukti awak?
Cikgu : Encik tengok soalan nombor 4 nie. Siapakah menemui Pulau Pinang? Ali tulis "Saya tak tahu"dan anak encik tulis "Kalau engkau tak tahu Ali, aku lagi la tak tahu". 

DOKTOR
Suatu petang datang seorang lelaki berumur ke Klinik Ahmad Albob & Sugeri, kerana telinganya di masuki biji kacang hijau semasa dia membeli barang dapur di pasar.
Doktor : "Selamat petang..."
Pesakit : "Selamat petang Doktor!" 
Doktor : " Ada masalah apa .....?"
Pesakit : "Telinga saya dimasuki biji kacang hijau, Doktor..."
Doktor : "Biar saya periksa telinga anda!"

setelah diperiksa....

Doktor : "Ada2 cara untuk mengeluarkan biji tersebut..." 
Pesakit : "Apa caranya doktor?"
Doktor : "Pembedahan kecil kosnya 2 ribu ringgit dan pilihan kedua pula percuma..."

Pesakit : "Mahal sangat Doktor, kalau yang percuma bagaimana?" 
Doktor : "Yang percuma kena sabar..."
Pesakit : "Baik, saya sabar, dan bagaimana caranya...?"
Doktor : "Anda sirami telinga anda 2 kali sehari dan nanti jika sudah jadi tauge, anda tinggal tarik keluar." 
Pesakit : "Huh...!"

p/s :
Mulai hari anda dengan senyuman, kerana senyuman adalah ubat. Jangan tension2.





5 comments:

  1. Terima kasih saudara kerana poskan entri lawak ini.
    Ya, tak mahu masam muka selalu. (n_n)

    ReplyDelete
  2. hahaha.. sengal larh.. pagipagi saya da gelak gulingguling... kekkekee.. (>.<)

    ReplyDelete
  3. HAHA.. Wat lg ea, best sngt dan sesuai utk orng yng tension..
    =)

    ReplyDelete
  4. lawak sehh senyum sampai ke tlinge..
    haha~~
    =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...